Метежот на пристаништато би требало да се намали следната година бидејќи се испорачуваат нови контејнерски бродови и побарувачката се намалува од високите пандемиски нивоа, но недоволно за да ги врати глобалните текови во синџирите на снабдување на состојбата како што беа пред Ковид пандемијата, според шефот на шпедитерската единица на DHL.

Ситуацијата ќе се олесни во 2023 година, но нема да се врати во 2019 година“, изјави Тим Шарват, главниот извршен директор на DHL Global Forwarding. „Не мислам дека ќе се вратиме во оваа ситуација со прекумерен капацитет каде цените беа многу ниски. Инфраструктурата, особено во САД, нема да се подобри преку ноќ, бидејќи развојот на инфраструктурата трае долго време“.

Избувнувањето на коронавирусот и ограничувањата воведени заради пандемијата доведоа до недостиг на работници и возачи на камионџии на неколку големи пристаништа низ светот минатата година, забавувајќи го движењето на стоки во и надвор од товарните центри и притискајќи ги стапките на превозот со контејнери на рекордно високи нивоа.
Цените за бродски контејнерски транспорт до Лос Анџелес од Кина скокнаа повеќе од осум пати до 12.424 долари во септември во споредба со крајот на 2019 година.


Додека ситуацијата е олеснета на повеќето места бидејќи работниците се враќаат, дополнителен стрес на синџирот на снабдување може да се материјализира бидејќи клучното пристаниште во Шангај привремено излегува од двомесечното заклучување и заостанатите товари таму се расчистуваат.

Метежот се влошува на големите европски пристаништа како Хамбург и Ротердам бидејќи повеќе бродови пристигнуваат од Азија, додека штрајкот на камионџиите во Јужна Кореја ќе го оптовари синџирот на снабдување, предупреди Шарват.

Контејнерските линии нарачуваа нови бродови за време на пандемијата бидејќи тесните грла на пристаништато ги туркаа цените до историски рекордни нивоа и им помогнаа да забележат рекорден профит по годините на загуби.

На крајот на 2021 година, глобалната книга за нарачки за контејнерски бродови беше 9,8% од постоечката светска флота, околу 6,5 процентни поени повеќе од една година порано, според Bloomberg Intelligence.

Извор: Bloomberg