По силниот удар кој ги нанесе пандемијата на Ковид 19, војната во Украина сега повторно ги погодуваат силно германската автомобилска индустрија, за која е врзан речиси 50% од македонскиот извоз.
Соработката со Русија е прекината, а се повеќе фабрики имаат проблеми во производството заради недостиг на делови.
„Воените дејствија на Русија доведуваат до прекин на синџирите на снабдување. Транспортот е ограничен, производството кај добавувачите е намалено“, велат за DW од Здружението на производители на автомобили VDA. „Брзата помош и прекинот на непријателствата мора да бидат приоритет, економските прашања сега се на втор план“, вели претседателката на VDA, Хилдегард Милер.
Индустриските гиганти како Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, како и Porsche, Audi и производителот на камиони MAN веќе го намалуваат, па дури и го запираат производството, заради недостиг на делови.
Според информациите на VDA, Тунис и Украина се двете земји од каде германските производители се снабдуваат со потребните кабли за автомобили.
Еден од најважните снабдувачи а германските авто производители Леони ги затвори своите две фабрики со неколку илјади вработени во југозападниот дел на Украина по почетокот на војната.
„Конфликтот во Украина има далекусежни ефекти врз производството на локалната индустрија за добавувачи. Резултирачките прекини на производството постепено ќе доведат до прилагодувања на производството и прекини во неколку фабрики на BMW од средината на неделата“, цитира Франкфуртер Алгемајне Цајтунг БМВ.
Засегнато е речиси целото европско производство на баварскиот производител на автомобили.
По тесните грла за снабдување од Украина, групацијата VW првично воведе скратена работа на две производствени локации во источна Германија. Во наредната недела ќе има рестрикции и во главната фабрика во Волфсбург, а потоа во следната недела ќе има целосен застој.
Во Porsche, производните линии во Лајпциг првично ќе бидат неактивен до крајот на следната недела, но производството ќе продолжи во главната фабрика во Цуфенхаузен.
Намалување на производството има и кај во производителот на комерцијални возила MAN. Mercedes-Benz е исто така зависен од добавувачи од Украина.
Volkswagen во четвртокот објави дека ќе го прекине својот бизнис во Русија. „Наспроти позадината на рускиот напад, Управниот одбор на Групацијата одлучи да го запре производството на возила во Русија до понатамошно известување“, соопштија од VW.
Најголемиот европски производител на автомобили VW има сопствени производствени капацитети за автомобили во Калуга, југозападно од Москва, и во Нижни Новгород поисточно.
Извозот на VW во Русија исто така е стопиран. Mercedes-Benz и BMW исто така престанаа да извезуваат во Русија и престанаа да произведуваат таму.
Присуство на пазарот во Русија и Украина
Во 2021 година, во Русија биле продадени вкупно околу 1,7 милиони патнички автомобили и лесни комерцијални возила, што е удел од само 2,3% од светскиот пазар.
„Русија стана незначителен пазар за автомобилската индустрија“, е насловот на автомобилскиот експерт Фердинанд Дуденхофер од Центарот за автомобилски истражувања CAR во Дуизбург.
Според индустриското здружение VDA, германските производители извезле нешто повеќе од 40.000 возила во двете земји – Русија и Украина – минатата година. Поточно, имало 4.100 автомобили за Украина и 35.600 автомобили за Русија. Тоа е 1,7% од сите извезени автомобили од Германија. Русија е на 18-то место по извоз на автомобили од Германија.
Во самата Русија, германските производители произведоа 170.000 автомобили минатата година, од кои повеќето беа продадени и таму.
Германската автомобилска индустрија – вклучувајќи ги производителите и добавувачите -имаат околу 43 производствени локации во Русија и шест во Украина.
Суровините стануваат се поретки и поскапи
VDA претпоставува дека автомобилската индустрија ќе се соочи со зголемување на цените на суровините на долг рок. Украина е еден од најважните добавувачи на благородниот гас неон. Затоа, здружението очекува ефекти врз европското производство на полупроводници, бидејќи чиповите веќе се дефицитарни. Во производството на полупроводници се користат ласери со високи перформанси, кои меѓу другото бараат инертен гас.
Може да има и недостаток на паладиум од Русија за катализатори. Околу една петтина од паладиумот кои се употребува во производството на катализатори увезен во Германија доаѓа од Русија.
Важна суровина за производство на литиум-јонски батерии е никелот. Затоа, оваа суровина е незаменлива за зголемувањето на електромобилноста. Според прогнозите, побарувачката на никел ќе се мултиплицира. Меѓу другото, Русија е важен производител на никелова руда – Германија добива 44 % од своите потреби од Русија.
Залихите се исцрпени, синџирите на снабдување уште повеќе нарушени
Залихите на интермедијарни производи беа во голема мера исцрпени во некои области дури и пред избувнувањето на војната поради глобалната пандемија. Прекините на возовите и бродските врски предизвикани од војната и ограничувањата во воздушниот сообраќај веќе имаат значително влијание врз синџирите на снабдување и логистика. Затоа, од VDA очекуваат затегнување на снабдувањето со делови.
Дополнително, синџирите на снабдување до и од Кина, на пример, се под притисок бидејќи копнените патишта низ кризниот регион се повеќе го оневозможуваат транспортот.
„Искуството со Русија и Украина покажува дека проценката на ризикот на локациите и диверзификацијата на ризикот треба да станат поважни за автомобилската индустрија. Ова уште повеќе се однесува на Кина, каде што групацијата Volkswagen пласира 40 % од вкупната продажба“, вели експертот за автомобили Стефан Брацел, директор на Центарот за автомобилски менаџмент (CAM) во Бергиш Гладбах во интервју за ефектите од војната во Украина врз германската автомобилска индустрија.
Извор: Deutsche Welle