Во март 2024 година, пазарот на автомобили на Европската унија го доживеа првиот пад оваа година, забележувајќи пад од 5,2% на 1 милион единици. Производителите на автомобили, вклучително и Volkswagen Group и Stellantis, се соочија со послаба побарувачка, особено за електрични возила.
Времето на велигденските празници негативно влијаеше на продажбата од минатиот месец на повеќето пазари во ЕУ, вклучувајќи ги и четирите најголеми: Германија (-6,2%), Шпанија (-4,7%), Италија (-3,7%) и Франција (-1,5%).
За првиот квартал од годината, регистрациите на автомобили се зголемија за 4,4%, достигнувајќи близу 2,8 милиони единици. Главните пазари на блокот забележаа солиден раст од јануари до март, при што Италија и Франција забележаа раст од 5,7 отсто, а потоа следат Германија (+4,2 отсто) и Шпанија (+3,1 отсто).
Во март 2024 година, регистрациите на електрични автомобили со батерии се намалија за 11,3% на 134.397 единици, како одраз на поширокиот пад на пазарот. Следствено, нивниот удел на пазарот се намали од 13,9% во март 2023 година на 13% во истиот месец оваа година. Меѓу трите најголеми BEV пазари, Белгија (+23,8%) и Франција (+10,9%) забележаа двоцифрен пораст, додека Германија се соочи со значително намалување од 28,9%. Првиот квартал од 2024 година заврши со регистрирани вкупно 332.999 нови батериски електрични автомобили, што е 3,8% пораст од истиот квартал претходната година.
Ова е втор пад во последните четири месеци и го нагласува притисокот со кој се соочуваат производителите на автомобили во услови на повисоки каматни стапки, послаб економски раст и постепено укинување на дарежливите субвенции за поттикнување на побарувачката за електрични возила.
VW, Mercedes-Benz и Tesla забележаа пониски продажби на електрични возила во првиот квартал од годината.
Трендот ги турка некои традиционални производители на автомобили да размислат кога постепено ќе ги укинат моторите со согорување, а други да отстапат од целите за електрификација.
Влијанието на забавувањето беше најсилно кај Tesla, која оваа недела рече дека ќе отпушти повеќе од 10% од својата глобална работна сила.
Продажбата на електрични возила во Италија се намали за 34% минатиот месец, бидејќи клиентите се воздржаа од купување во очекување на можни нови субвенции што ги разгледува владата.
Продажбата на електрични возила во Германија во март падна за 29%, дури и кога производителите како VW воведоа свои попусти во обид да компензираат за намалувањето на помошта во земјата.
Некои клиенти се свртуваат кон модели и со батерија и со мотор со согорување: продажбата на plug-in хибридни возила се зголеми за 0,7 отсто минатиот месец, надминувајќи ги не само целосно електричните автомобили, туку и моделите што работат на бензин.
Продажбата на бензински автомобили во регионот се намали за 8%, додека регистрациите на дизел автомобили паднаа за дури 18%.