Продажбата на производи со приватна етикета се зголеми за 11,6% во Шведска минатата година, при што нивната продажна вредност се зголеми од 89 милијарди шведски круни (8,0 милијарди евра) во 2023 година на 99 милијарди шведски круни (8,9 милијарди евра) во 2024 година, според новите податоци од Статистика Шведска.
Производите со приватна етикета учествуваа со 24,6% во вкупната продажба на храна во текот на 2024 година, покажуваат податоците, при што повеќе од половина од вкупното зголемување на продажбата на храна и пијалоци во 2024 година е предизвикано од брендовите во продавниците.
„Фактор што придонесува за наглиот пораст на производите со приватна етикета е веројатно зголемувањето на цените на храната во последните години, бидејќи производите со приватна етикета се генерално поевтини од другите производи“, забележа Статистика Шведска.
Во текот на 2024 година во Шведска биле извезени 4.572 тони храна произведена во Македонија, во вредност од 12,85 милиони евра. Најголем дел се чоколади и други производи од какао во вредност од 5,7 милиони евра. Најголем извозник на овие производи во Шведска е компанија Luthman Backlund, која во фабриката во Битола произведува здрави барови, кои во најголем дел како производи со приватна марка се извезуваат во Шведска и други европски и земји во светот.
Во 2024 година во Шведска се извезувале и кондиторски производи произведени во Македонија во вредност од 1,6 милиони евра, зеленчук во вредност од 1,4 милиони евра и други прехранбени производи.
Продажба на храна и пијалоци
Вкупно, малопродажбата на храна и пијалоци во Шведска достигна 402 милијарди шведски круни (36,2 милијарди евра) во 2024 година, што претставува зголемување од 18 милијарди шведски круни (1,6 милијарди евра), или 4,6%, во споредба со претходната година.
Најголем придонес дојде од храната, чија продажба се зголеми за 12 милијарди шведски круни (1,1 милијарди евра), додека продажбата на безалкохолни пијалоци се зголеми за 5 милијарди шведски круни (0,45 милијарди евра), а алкохолните пијалоци додадоа уште 1 милијарда шведски круни (90 милиони евра).
Трошоци по глава на жител
На база по глава на жител, шведските купувачи потрошиле по 39.389 шведски круни (3.545 евра) за храна и пијалоци минатата година – зголемување од 1.566 шведски круни (141 евра), во споредба со 2023 година.
Овошјето, јаткастите плодови и зеленчукот претставуваа најголем дел од буџетот за храна, со 17% од вкупниот износ, додека млекото, другите млечни производи и јајцата учествуваа со 15%. Месото учествуваше со 14%, а шеќерот, слатките и десертите претставуваа 13% од вкупната потрошувачка.
Не сите групи производи доживеаја раст. Продажбата на месо се намали малку (-0,4%), додека рибата и морските плодови забележаа поостар пад од 13,5%, според податоците.
Извор: ESM