Глобалниот пазар на контејнерски превоз остана под силен притисок и во текот на третиот квартал од 2025 година, според најновата квартална анализа на National and Kapodistrian University од Атина.
Цените на контејнерскиот превоз паднаа единаесет последователни недели помеѓу јули и септември, продолжувајќи го падот забележан во првата половина од годината.
Падот беше поттикнат од постојана нерамнотежа помеѓу понудата и побарувачката, бидејќи глобалниот обем на товар ослабе, а капацитетот на бродовите продолжи да расте.
Според неодамнешната анализа на „Sea intelligence“, спот цените за прекуокеански товар се враќаат на нивоата пред пандемијата и се очекува понатамошен „надолен импулс“ кој ќе ги стави превозниците под притисок.
„Не може да се каже дека нивоата на цените се „високи“ или „покачени“ повеќе“, се вели во анализата.
Аналитичарите ја поврзаа слабоста со намалувањето на побарувачката за поморски транспорт и изобилството на достапност на бродови, кои продолжија силно да влијаат врз цените.
До август, пазарот накратко покажа знаци на стабилизација пред да влезе во уште еден одржлив период на пад. Повторното воведување на американските царини за одредени категории стоки дополнително го ограничи протокот на товар, зајакнувајќи го трендот на намалување.
Како што пишуваше ИзвозМК, дека перспективата за контејнерскиот превоз сега е понеизвесна отколку на почетокот на Ковид и превозниците треба да се подготват за тешки и неизвесни услови за работење.
Геополитиката влијае врз контејнерскиот превоз
Во извештајот се забележува дека оваа средина на неизвесност и намалена побарувачка „ја истакна зависноста на секторот од случувањата во меѓународната трговија и геополитичко-економските услови“.
Податоците од септември не покажаа олеснување. Цените на превозот на товар продолжија да се намалуваат, бидејќи трговската активност дополнително опадна на главните рути како што се Далечниот Исток-Европа.
Нерамнотежата помеѓу капацитетот и побарувачката продолжи, а недостатокот на закрепнување ја продлабочи неизвесноста меѓу превозничките линии.
Во споредба со претходните квартали, третиот квартал потврди дека скромната стабилизација на цените забележана кон крајот на првиот и почетокот на вториот квартал целосно исчезна.
Претходните мерки за управување со капацитетот на превозниците се покажаа недоволни за да се спротивстават на ефектите од слабата глобална трговија и проширувањето на флотите.
Севкупно, третиот квартал од 2025 година прикажа слика на пазар на контејнерски превоз кој сè уште бара рамнотежа во услови на глобални економски пречки, нарушувања предизвикани од царините и постојан прекумерен капацитет.
Поврзани написи:
Трамп: Земјите ќе се соочат со царини кои се движат од 15% до 50%
Автомобилската и фармацевтската индустрија се најпогодени од царините на Трамп



























