Европската комисија во вторник ќе предложи измени во правилата со кои ќе се поништат претходните планови за ефективна забрана за продажба на нови автомобили со мотори со согорување во блокот од 27 земји од 2035 година.
Коментарите, кои сè уште треба да бидат потврдени од Брисел во соопштение закажано за 16 декември, означуваат клучна победа за Германија, најголемата економија во блокот, во нејзините напори да ја заштити својата најважна индустрија, која е под силен притисок поради растечката конкуренција и трговските бариери.
„Следниот вторник, Европската комисија ќе предложи јасен предлог за укинување на забраната за мотори со согорување“, изјави Манфред Вебер, претседател на најголемата партија во Европскиот парламент, ЕПП, на прес-конференција во Хајделберг, Германија, објавува Reuters.
Тој додаде дека треба да им се остави на пазарите и потрошувачите како ќе се постигнат климатските цели.
Германскиот канцелар Фридрих Мерц, кој исто така присуствуваше на прес-конференцијата, рече дека електричната мобилност останува главен пат, но дека ќе има и други технологии, како што се синтетичките горива, кон јаглеродната неутралност.
„И токму тоа го подразбираме под технолошка отвореност. Ова сега ѝ дава на индустријата вистинска сигурност во планирањето“, рече Мерц.
Емисиите на гасови ќе се комппензираат преку употреба на “зелен челик”
Според сегашните планови, Комисијата ќе препорача да се дозволи регистрација на нови автомобили со технологија на мотор со внатрешно согорување дури и по 2035 година.
Претставниците на земјите-членки на ЕУ и Европскиот парламент всушност се согласија во 2022 година дека на новите автомобили во ЕУ повеќе не треба да им биде дозволено да испуштаат јаглерод диоксид (CO2) што е штетен за климата за време на работата од 2035 година па наваму.
Ова се базира на таканаречените ограничувања за емисии на возниот парк, кои всушност предвидуваат намалување од 100% на емисиите на CO2 од новорегистрираните автомобили до 2035 година.
Според извори во Комисијата, ова барање сега ќе биде напуштено. Сепак, емисиите на стакленички гасови треба целосно да се компензираат преку други мерки. Ова може да се постигне, на пример, преку употреба на еколошки „зелен челик“.
Бриселските власти планираат да ги презентираат своите предлози за можни измени во таканареченото постепено укинување на моторите со внатрешно согорување следната недела. Покрај предлозите за постепено укинување на моторите со внатрешно согорување, се очекува да бидат презентирани и дополнителни мерки како што се стратегија за батерии и предлози за поеколошки службени автомобили.




























