Кинеската автомобилска индустрија достигна историска пресвртница во 2023 година, со рекорднo производство и продажба на автомобили, отворајќи го патот за земјата да стане најголемиот светски извозник на автомобили.

Значајниот развој во кинеската автомобилска индустрија го покажува јасно не само успехот на кинеската индустриска надградба, туку и огромниот потенцијал на земјата за висококвалитетен развој. Ова е исто така негирање на наративите за Кина дека економски забавува или дека го достигнала пикор, кои се широко распространети во западниот свет.

Во 2023 година, производството на автомобили во Кина надмина 30,16 милиони единици, што е зголемување за 11,6% на годишно ниво. Вкупната продажба на автомобили во текот на годината достигнала повеќе од 30,09 милиони единици, што е за 12% повеќе од една година, според податоците објавени од Здружението на производители на автомобили на Кина (CAAM).

И производството и продажбата на автомобили достигнаа рекордни бројки, според CAAM.
Она што е неверојатно е што извозот на автомобили во 2023 година се зголемил за 58% на годишно ниво.

Со такви робусни бројки, се очекува Кина да стане најголемиот светски извозник на автомобили, значајна разлика што на Кина и требаа 70 години да ја постигне, благодарение на брзиот раст во изминатите неколку години.

На Кина и требаа 55 години да го зголеми бројот на кинески извоз на автомобили од 1 на 1 милион. Во 2021 година тој надмина 2 милиони, а во 2023 година достигна 4,91 милиони, приближувајќи се до 5 милиони“, вели Фу Бингфенг, извршен потпретседател на CAAM.

Растот на извозот на кинески автомобили го поттикнаа и западните санкции кон Русија, кои напуштајќи го рускиот пазар оставија голем празен простор кој успешно го пополнија автомобилските компании од Кина, за кои сега Русија е број 1 извозен пазар.

Фрапантен е и растот во бројките за производство на автомобили во Кина. Во 2002 година Кина произведувала 1 милион автомобили годишно, а во 2023 година произвела близу 31 милион автомобили.

Од својот почеток во 1953 година, во текот на изминатите 70 години, кинеската автомобилска индустрија постигнува една пресвртница по друга. Во 1956 година, првиот кинески камион „Џиефанг“ од домашно производство излезе од производната линија, ставајќи крај на долгата историја на Кина што не можеше да произведува автомобили.
Во 2009 година, производството и продажбата на автомобили во Кина ја надминаа границата од 10 милиони за прв пат, надминувајќи ги САД како најголем светски производител и продавач на автомобили во светот, титула што ја има 15 години наназад.

Пред 2023 година, Јапонија беше најголемиот извозник на автомобили во светот, но податоците во текот на годината покажаа дека Кина ја престигна Јапонија и стана најдобар извозник на автомобили во светот. Во првите 11 месеци од 2023 година, вкупниот извоз на автомобили во Кина достигна 4,41 милиони единици, што е за 58% повеќе на годишно ниво и надминувајќи го јапонскиот извоз од 3,99 милиони автомобили годишно.

Во постигнувањето на оваа пресвртница, подемот на кинеската индустрија за нови електрични возила одигра одлучувачка улога. Во 2023 година, Кина извезла 1,203 милиони електрични возила, што е за 77,6% повеќе во споредба со извезените возила во 2022, според CAAM.