Во 2021 година, 46 бугарски компании продале стока за 65 милиони лева (33 милиони евра) во странство. Најдобар извозен производ бил лебот од цело зрно со семки.

Во периодот од 2019 до 2021 година, бугарските производители продале храна и производи за над 75 милиони евра (150 милиони лева) во европската мрежа на германскиот ланец Лидл.
За овие три години, како резултат на партнерството со Лидл Бугарија, 252 производи од 58 бугарски компании стигнале на 27 странски пазари, пишува бугарски Капитал.

Првиот извоз – со 8 компании, денес – со 46

Дебито на бугарските производи во европската мрежа на Лидл (со над 12.000 продавници во над 30 земји) беше во 2012 година со 8 компании и 17 артикли и беше наменето за една земја – Романија. Три години подоцна, извозниот промет на бугарските компании е двојно зголемен, а стоката се продава на 7 пазари, а производителите се 17.
Во 2021 година извозот преку Лидл Бугарија ќе достигне 65 милиони лева, компаниите се 46, производи – 169, а земјите – 27, објави Милена Драгииска, извршен директор на Лидл Бугарија.

За периодот 2019-2021 година, Романија останува земја со најголемо учество во извозниот промет (36%), остварен во европската продажна мрежа на Лидл. За овие три години 34 бугарски фирми на нашиот северен сосед извезле 89 производи со вкупна вредност од 55 милиони лева, а најпродаван е лебот од цело зрно со семки. Грција со 32 милиони лева (21%), Германија со 17,2 милиони лева (11,5%), Србија со 12 милиони лева (8,4%) и Унгарија со 9 милиони лева (6%).
Според податоците на синџирот, растечката продажба на бугарски производи во странство преку Лидл Бугарија продолжи и во првите шест месеци од оваа година, кога достигнаа 42,5 милиони лева и бележат пораст од 44 % во однос на првата половина од 2021 година.

Можности за раст

Покрај извозот, Лидл Бугарија дава уште неколку можности за бугарските компании да го зголемат своето производство и продажба. Првиот од нив е резултат на зголемувањето на малопродажните места на синџирот во земјава – од 14 продавници во 2010 година, денес се 111 во 50 градови.

Втората насока на соработка се нарачките за околу 30 сопствени брендови на Лидл Бугарија, доделени на бугарски компании за локалниот пазар. Целата производна линија „Родна стријаха“ на малопродажниот синџир е исто така изработена од бугарски компании. Почетокот е направен во 2017 година со 24 претпријатија и 45 предлози. „Родна стријаха“ денеска вклучува 44 компании со 170 производи, резимираше Милена Драгииска.

Германскиот синџир Lidl наскоро ќе го отвори својот прв супермаркет во Македонија, а пред неколку години компанијата ги објави и првите огласи за вработување во земјава.

Германскиот синџир на маркети Лидл ќе отвори неколку маркети во Скопје и уште во 7 други градови. Вредноста на инвестицијата е 300 милиони евра, се преговараат во моментот локациите, прво во Скопје. “Важно е што обврска на инвеститорот е за откуп и продажба на домашни земјоделски и кондиторски и секаков вид на производи кои се компетитивни за сите маркети на „Лидл “ во Jугоисточна Европа“; беше објавено на официјалното објавување на инвестицијата во мај минатата година.