Меѓународниот бизнис беше можеби најтешко погоден од пандемијата со Ковид 19. Меѓународни менаџери за продажба и менаџери за извоз се соочија со многу проблеми откако затворените граници ги откажаа сите деловни патувања, речиси сите саеми беа откажани, па беше речиси невозможно да се работи на ист начин на кој прекуграничната продажба функционираше дотогаш.
Кои се опциите кои стојат на располагање за 2021 година?

Одлични производи, погрешна дистрибуција

Ако произведувате производи за малопродажба на кои не се гледа како на производи од суштинско значење, како што се мебел, облека, машини за домаќинство… , тогаш сигурно сте погодени од разните ограничувања и карантини што вклучуваа затворање на многу продажни места и трговски центри.

Некои производи можеби нашле алтернативни канали при продажба преку Интернет, на другите единствено им преостанува да чекаат додека продавниците не се отворат повторно.

Ако снабдувате индустрии кои се сериозно погодени, како што се секторот за патувања и туризам, ресторани и кафулиња, индустрија за настани или кина, тогаш имате друг проблем. Тука не постои алтернативна дистрибуција и само треба да го преживеете периодот.

Ова е време кога апсолутно треба да останете на врвот на ситуацијата за да ги разберете и управувате со вашите ризици, како и финансиската изложеност со вашите дистрибутери или клиенти. Во зависност од индустрискиот сектор, може да има многу стечаи, а вие да останете само еден од многуте доверители.

Ова е вистинско време сериознио да се разгледа продажбата преку Интернет, секако ако производот е погоден за тоа. По можност тоа е најдобро да се направи во соработка со локалните дистрибутери, бидејќи тие можат да дејствуваат многу побрзо на пазарот. Размислете за локализирана веб-страница, или едноставно ставете ги вашите производи на некоја од платформите за е-трговија како Амазон.

Склучување на зделки во 2021 година

Иако некои земји започнаа да спроведуваат програми за вакцинирање, барем за првата половина на 2021 година може да се очекува дека воздушниот сообраќај ќе остане ограничен, а за остатокот од 2021 година, барем сите големи настани како конференции, саеми или деловни мисии ќе бидат откажани. Значи, оваа година, посетата на потенцијални клиенти во странство, најверојатно, нема да биде лесна опција. Ручеци, јадење, пиење или други активности за „врзување“ со клиентите ќе биде исклучено како опција.

Значи, ако имате агенти или друг вид партнери во странство, имате повеќе причина да ги негувате. Во спротивно, треба да разгледате како да го проширите вашиот тим со локални претставници, кои можеби не го прават целиот процес на продажба, но барем можат да послужат како ефективен интерфејс.

Секој може да организира убава позадина за својот видео состанок, но само ако некој ги посети вашите потенцијални клиенти и ве извести директно, ќе добиете подобра слика за тоа до каде може да одите и каква е неформалната структура за донесување одлуки.

Наоѓање нови канали за продажба

Многу компании користат трговски изложби за да се претстават пред нови клиенти или да го пронајдат вистинскиот агент или дистрибутер во нова земја. Но, приближувањето на 1.000 или повеќе луѓе во голема сала и нивното ракување веќе се чини дека е нешто од минатото.

Во зависност од големината на штандот, повеќето компании трошат од 20.000 до 200 000 долари на своето присуство на големи саеми, особено ако се земат во предвид трошоците за патување и престој на тимот. Финансиските директори може да го регистрираат ова како една од првите заштеди во овие неизвесни времиња, но треба да направите план како да го потрошите овие средства на алтернативи.

Во онлајн верзијата (наречена Google или Baidu) се истакнувате со содржината што ја нудите. Затоа, искористете го времето на карантини и ограничувања за да создадете нова, висококвалитетна содржина за вашиот производ, без разлика дали станува збор за пијалок, софтвер, градежен материјал…. Направете ја вашата веб-страница да одговара на ова ново време, оптимизирана за пребарување преку мобилен телефон и брза конверзија.

Друг начин се локалните агенции. Може да изгледа застарено, но со правилно таргетирање може да биде ефективен начин. Ако вашата целна група во една земја е некаде од 500 до 50.000 компании, со лесни за идентификување на носители на одлуки, тогаш користењето на центар за повици е опција. Ако е помалку од 100 цели, тешко е да се проценат носителите на одлуки, тогаш користете специјализирана агенција за развој на деловни активности.

Секако дека секогаш ќе има почетни трошоци, не можете да го направите ова целосно на основа на провизија. Но, која е гаранцијата што ќе ја добиете ако ги потрошите парите на штанд на саем?

Ако користите саеми за да се ориентирате на нови пазари и да најдете локални дистрибутери или агенти, тогаш пристапот за директно пребарување од страна на локална агенција за развој на извозот може да биде дури и освежувачки ефикасен.

На саемот секогаш треба да чекате некој да ви пријде, а ретки се шансите дека ова е најуспешниот ланец на мало на пазарот.

Со директен пристап, агенцијата што ја ангажирате ќе ги наведе, ќе го најде донесувачот на одлуки, ќе му пријде, ќе создаде интерес за вашата понуда и потоа ќе ве доведе во контакт.

Заклучок

Сегашната криза сигурно ќе има влијание врз меѓународниот бизнис. Претстои рецесија, патувањата ќе бидат ограничени и трговските изложби ќе бидат прекинати барем во текот на првата половија од 2021 година. Во зависност од индустријата во која сте, вашиот бизнис ќе биде погоден помалку или повеќе.

Она што ќе биде исто за секоја компанија, е дека ќе мора да го прилагоди начинот на работа. Ова не мора секогаш да биде лошо. Со воведувањето на видео конференциите, средбите лице в лице со целото време и трошоци за патувања, повеќе нема да бидат стандард, туку избор и исклучок.

За оние кои брзо се прилагодуваат, овие нарушувања кои ги донесе пандемијата со Ковид 19 може да бидат можност за раст.

Извор: Alliance experts